Start Om oss Frågor & svar Kurser Gruppbokning Schema Workshops Om pole dance

Frågor & Svar

Hur fungerar det om jag vill börja träna hos er?

Börja med att boka in dig på en prova-på-klass för att se om polefitness är något för dig. Känner du att du vill få mer av denna träningsform kan du anmäla dig till en nybörjarkurs. Anmälan till kurser är bindande.

Måste man vara vältränad och vig om man vill träna polefitness?

Nej! Det krävs inga förkunskaper för att börja träna polefitness. Du bygger upp styrkan ju mer du tränar på polen. Vi lägger fokus på att lära ut rätt teknik och vi börjar på lätt nivå. När det gäller vighet, kör vi stretch i slutet av varje klass.

Kan jag ta igen missade pass?

Ja, du kan ta igen missade pass i någon av de andra klasserna, UPP till din egen nivå. Detta gäller under kursperioden du går. Drop-in gäller och i mån av plats. Alla, oavsett kurs, kan ta igen pass i Pole Styrka och Stretch, annars håller man sig till den dansformen man går.

Till exempel, går du Poledance Nivå 3 och missar lektion 2 kan du ta igen detta genom valfritt pass från Poledance Nivå 1, Poledance Nivå 2, eller Pole Styrka och Stretch. Du kan däremot inte välja ett pass från Nivå 4, Nivå 5, Burlesque, eller någon annan dansform.

Vad ska man ha på sig?

Man ska ha träningskläder man är bekväm i. Ha alltid shorts/hot pants samt sport bh underst då många trick kräver friktion mellan hud och stång. Vi tränar barfota. Ta av dig alla smycken innan träning.

Undvik hudlotion samma dag som träning, man kan få dåligt grepp av det.

Hur ser en polefitness lektion ut?

Våra lektioner är 75 min långa. Vi börjar med uppvärmning för att undvika skador. Sedan går vi igenom ett antal tricks. Ibland kan vi sätta ihop en liten koreografi av klassen. Klassen avslutas med stretch och nedvarvning. Kurserna består av 8 tillfällen, sista lektionen är en koreografilektion där har du möjlighet att sätta ihop din egen koreografi och visa upp.

Kan jag träna hos er trots att jag är under 18 år?

Vi har åldersgräns 14 år med målsmans godkännande. Underlag för detta får du av oss och lämnas in vid första tillfället.

Hur ser skaderisken ut?

Man får räkna med en del blåmärken på huden pga friktion men de försvinner inom några dagar och huden vänjer sig allt eftersom. Ingen sport är skadefri men med rätt teknik och bra uppvärmning ska man klara sig fint. Träningen sker på egen risk, se till att ha egen olycksfallsförsäkring.